Обавештења


Такмичења из рачунарства за ученике основних школа у школској 2015/2016.

поставио/ла Милан Милошевић 13.01.2016. 11:50

Оријентациони календар такмичења из рачунарства је објављен и он гласи:

Општинско такмичење

21.02.2016.

Окружно такмичење

05.03.2016.

Државно такмичење

02.04.2016.

Школско такмичење из рачунарства у ОШ "Херој Радмила Шишковић" биће организовано 19.2.2016. са почетком у 14:00
Ученици ће се такмичити у 2 категорије и то:
  • 1. категорија - ученици 5. и 6. разреда
  • 2. категорија - ученици 7. им 8. разреда
Додатне информације могу да се добију на сајту Друштва математичара Србије:

Информације о припремама за такмичење могу да се добију код предметног наставника и преко Гугл учионица за додатну наставу.

2014-12-12: Час програмирања у ОШ "Херој Радмила Шишковић" оквиру Светске недеље програмирања

поставио/ла Милан Милошевић 09.12.2014. 14:58

Обавештавају се ученици који су заинтересовани за основе програмирања да ће се у оквиру Светске недељепрограмирања 12.12.2014. са почетком у 11:00 у Дигиталном кабинету.
Садржајима овог часа може се приступити и преко Гугл учионице „Програмирање“ на адреси
коришћењем налога на домену школе у облику imeprezimegodinarodjenja@oshrs.edu.rs коју имају сви ученици од 5. до 8. разреда.
Код за пријављивање у Гугл учионицу „Програмирање“ је

rumf7k
У току рада ученици ће имати прилике да користе најновије алате за учење програмирања који су тренутно доступни и који су прилагођени узрасту ученика у основној школи.
Користан линк http://programiranje.oshrs.edu.rs

 Линкови за нестрпљиве:


 

Програмирање у основној школи - основни појмови

поставио/ла Милан Милошевић 30.09.2014. 11:08

У оквиру Европске недеље програмирања Стручно веће наставника Техничког и информатичког образовања и Информатике и рачунарства организује промотивни час на тему "Програмирање у основној школи - основни појмови". Промотивни час ће се одржати 15.10.2014. са почетком у 13 часова у ФДигиталном кабинету ОШ "Херој Радмила Шишковић".
Додатне информације су на блогу http://bloginformatika.oshrs.edu.rs и на Гугл+ страни на линку.

Корисни линкови:

Линкови за нестрпљиве да нешто науче о програмирању:

Такмичења ученика основних школа из рачунарства у школској 2013/2014.

поставио/ла Милан Милошевић 08.01.2014. 13:08

Општинско такмичење

22.02.2014.

Окружно такмичење

29.03.2014.

Државно такмичење

26.04.2014.

Српска информатичка олимпијада

17.05.2014.

Јуниорска балканска информатичка олимпијада

2014.

 ПРАВИЛНИК о такмичењима ученика основних и средњих школа из математике и информатике у организацији Министарства просвете Републике Србије и Друштва математичара Србије

Члан 7
На такмичењима из информатике ученици основних школа подељени су у две категорије. Прву категорију чине ученици V и VI разреда, а другу категорију ученици VII и VIII разреда.



Софтвер и ресурси за наставу програмирања у основним школама

поставио/ла Милан Милошевић 08.01.2014. 12:55

Преузето са линка

Листа доступних програмских језика за учење је огромна (видети попис на Википедији, енг). На наставнику је да одабере програмски језик који ће ученицима помоћи да почну са основама програмирања. За неке ученике и одељења то може, за сам почетак бити и “стари добри” Лого (нпр. Star Logo), а за друге је могуће одмах почети са неким другим језицима. Све је више језика “за почетникe” који су у својој основи објектно оријентисани, што помаже да ученик усвоји објектно оријентисану парадигму још од почетка свог учења програмирања.

Мајкрософтов Small Basic је једноставан програм за апсолутне почетнике који се може преузети са овог сајта (на истом сајту се могу наћи и материјали за ученике и наставнике за учење овог језика). Мајкрософтов Kodu je визуелни програм намењен прављењу игара, специјално написан за децу. Сам програм можете преузети са ове везе или као Windows 8 aпликацију са ове везе. Kodu je врло добро прихваћен, па је већ мноштво ресурса који се деле између ученика који праве игре на овој платформи, доступних на овој вези и на овој вези. Наставницима је доступан Коду комплет за учионицу (енг.) а напредни наставници могу да проуче и граматику овог програмског језика. Велики број наставних активности најбоље наставничке праксе на Мајкорософтовом светском порталу за наставнике је везан за примену Кодуа у настави (чак 335)- позивамо Вас да истражите више.

Scratch и Allice су програмски језици који такође могу да буду престављени ученицима у основној школи. Слични су по концепцији, плус за Allice је тродимензионалан графика, а за Скреч да је врло широко прихваћен, има јако пуно материјала за учење, a постоји чак локализација интерфејса на српски језик! Упутства и материјале за подучавање ученика програмирању у Скречу можете наћи на веб сајту професора Природно-математичког факултета Београд Јелене Хаџи Пурић на овој вези, или код Владана Младеновића који можете преузети на овој вези.

Visual Basic.Net je такође програм који се може представити ученицима у основним школама. На српском језику је доступан материјал специјално прављен за ученике основних школа који их уводи у основе програмирања у овом језику, под називом “Програмирање је закон” са пратећим материјалима за наставнике – доступни су у последњој секцији на овој страни. Наставници и ученици могу да преузму Visual Basic.Net у експрес верзији са ове везе, а у пуној вези са сајта DreamSpark.

kd

Такичења из предмета Информатика и рачунарствоу 2013.

поставио/ла Милан Милошевић 01.02.2013. 01:31

Такмичења из предмета Информатика и рачунарство одржаће се према следећем распореду
 школско
 између 18 и 21. фебруара 2013.
 општинско          23. фебруара 2013.
 окружно     23. март 2013.
 државно/републичко 20. априла 2013.

2012-12-19:Задаци за припрему

поставио/ла Милан Милошевић 19.12.2012. 15:03

Ученик Јован Бојовић је предложио следећа три задатка:
1. Написати програм којим се испитују све могућности да при једном бацању три коцкице збир бројева буде дати број S.
Пример: Улаз: S=5 Излаз: 1, 1, 3 и 1, 2, 2

2. Дате су две кутије облика квадра ције су ивице дужина a1, b1, c1 и a2, b2, c2 редом. Написати програм који испитује да ли се друга кутија у целости може ставити у прву кутију тако да јој све ивице буду паралелне са ивицама прве коцке.
Примери : Улаз a1=3, b1=8, c1=5 и a2=7, b2=4, c2=2
Одговор је : 'Moze'
Улаз a1=5, b1=7, c1=3 i a2=9, b2=4, c2=2
Одговор је : 'Ne moze'

3. Дат је природан број n ( n>2 ) и n таčака у равни својим координатама. Написати програм којим се одређују координате горњег левог и доњег десног темена минималног правоугаоника чије су странице паралелне координатним осама, а који садржи свих n тачака ( на својим страницама или унутар њих ).
Пример : n=4 и тачке (2, 3), (2, -2), (5, 4), (3, 1) решење је (-2, 4) i (5, 1)

Решење за први задатак је на адреси
Решење за други задатак је на адреси


Вебинар о програмирању у Паскалу

поставио/ла Милан Милошевић 26.11.2012. 15:16

Вебинар за чланове секције за информатику који се припремају за такмичење из програмирања у Паскалу одржаће се 27.11.2012. са почетком у 17:00 часова.
Линк вебинара је http://goo.gl/WMpEF.
У току конференције резервни канал за комуникацију биће на налогу milanmilosevic@oshrs.edu.rs
Добродошли

Задаци за припрему у овој недељи

поставио/ла Милан Милошевић 19.11.2012. 12:41   [ ажурирано 19.11.2012. 12:43 ]

За обе категорије ученика (I категорија су ученици 5. и 6. разреда, II категорија су ученици 6. и 7. разреда) задаци за припрему у овој недељи за такмичење су следећи:

Алгоритми

Линијска структура

Разграната структура 

За припрему/проверу оператора DIV и MOD >>

Програмирање у Паскалу

Квиз/тестови

1. део: Име променљиве

2. део: Изрази и функције

3. део: DIV и MOD

4. део: Линијска структура

Задаци

Линијска структура

  1. Написати програм за испис суме два броја
  2. Израчунати квадрат уписаног броја.
  3. Наћи програм за израчунавање аритметичку средину три броја.
  4. Израчунати квадрат уписаног броја и исписати као нову варијаблу. Користити функцију SQR.
  5. Израчунати квадратни корен уписаног броја и исписати као нову варијаблу. Користити функцију SQRT.
  6. Израчунати површину квадрата.
  7. Израчунати обим квадрата.
  8. Израчунати дијагоналу квадрата.
  9. Написати програм за израчунавање површине правоугаоника.
  10. Написати  програм за израчунавање обима правоугаоника.
  11. Написати  програм за израчунавање дијагоналу правоугаоника.
  12. За уписани полупречник израчунати обим круга.
  13. За уписани полупречник израчунати површину круга.
  14. За познати полупречник израчунати обим и површину круга.
  15. За познату површину круга израчунати полупречник и обим круга.
  16. За познат обим круга израчунати полупречник и површину круга.
Напомена: Додатна литература је на линку
На линку можете наћи решене задатке са такмичења

Напомена

Задаци су лагани и они су у суштини рекапитулација онога што смо радили. Покушајте да погледате литературу која је дата на сајту а можете да ми поставите и питања путем форума.
Ако сте заинтересовани можемо да организујемо и вебинар на задату тему. Припремио сам простор на порталу BigMarker на адреси. Пријављивање је једноставно и могуће је коришћењем налога на домену школе, Фејсбук налога или Твитер налога.



Сајт посвећен програмирању за ученике основне школе

поставио/ла Милан Милошевић 13.11.2012. 07:39

Креиран је сајт посвећен програмирању за ученике основних школа.
Сајт је у развоју и периодично ће се допуњавати новим садржајима.
Адреса сајта је http://programiranje.oshrs.edu.rs/
.

1-10 of 10