Free Pascal

На такмичењу се користи развојно окружење за Free Pascal.
Корисни линкови су следећи:

Инсталација

  1. После преузимања развојног окружења за Free Pascal покрените инсталациони програм fpc-2.6.0.i386-win32.exe
  2. Пратите инструкције за инсталацију. Препоручује се да прихватите подразумеване стазе.

Прво коришћење

Када покренете развојног окружења за Free Pascalотвара се следећи прозор

Кратко упутство за коришћење

Без намере да будемо детаљни дајемо следеће основне информације везане за коришћење развојног окружења за Free Pascal потребне за такмичење из програмирања за ученике основне школе. Напомињемо да ће у највећем броју ситуација бити довољно да користите команде из менија File и Compile (прва и четврта слика у наредном поглављу).

Слике подменија 

Почетак коришћења

Препоручује се да пре него што почнете да користите развојно окружење подесите подразумевани директоријум у коме ће се налазити ваши програми као на следећим сликама

Овде притисните дугме Ok и имате да вам је подразумевани директоријум d:\pascal. Напомињемо да подразумвани директоријум мора да буде раније креиран.

Унос програма

Унећемо програм решења задатка са линка.

Код решења је следећи:

Program STOLOVI;
Var r,s1,s2,b,s3,z:integer;
    Begin
    readln(r,s1,s2,b);
    z:=s1*5+s2*7+b;
    s3:=(r-z) div 2;
    writeln(s3)
End.
Тестни подаци су следећи

Када сте унели програм потребно га је сачувати на начин како је приказано на следећим сликама.
Притиском на тастер Ок формирате фајл stolovi.pas

Компајлирање (превођење) програма у извршни код

Уколико је програм успешно компајлиран појављује се слика
Уколико је у програму грешка слика на екрану је следећа
Порука о грешци је са информацијом у ком реду је грешка и шта је очекивано. Притиском на било који тастер враћате се у режим уноса измена у програм.

Тестирање програма

Програм је најзгодније тестирати из командне љуске (Command Shell) као је приказано на следећим сликама


Као што видите у листи фајлова налази се и извршни фајл нашег програма stolovi.exe. Потребно је да га покренемо а то се ради уносом у командну линију назива извршног програма

Притиском на тастер ENTER покрећемо извршавање програма. У овом случају уносимо тестне податке 58 2 4 5

Притиском на тастер ENTER добијамо резултат
Као што видимо резултат је исправан у овом примеру.

Уносом команде exit враћамо се у режим уноса програма.

И то је основно што требате знати о коришћењу овог развојног окружења

Напомена

Листа команди у командној љусци је следећа и она се добија када унесете команду help у командну линију и притиснете тастер ENTER


Comments